Monday, October 25, 2010

Friday, October 22, 2010

'BUNGA GANDUM'SET 4 SALE!!









RM230
Set bunga gandum coffee set..1 teko,1 krimer,6set cwn..berada dlm keadaan yg cukup baik..kalau ader set tea yg besar mesti ader set coffee yg bersaiz kecil..mungkin kalau di lihat terdapat sedikit beza dr bunga gandum yg besar ne kot..layann

Teko n Creamer 4 sale!!






SOLD OUT
teko n creamer mix rose..mcm besa jumpe cawan dia kat serata alam blogger..tp yg musykil kebanyakan x enterprame kan creamer bunga ne.. masih lg cantik..nampak mcm jarang digunakan..bg yg lebih arif,mesti sesuatu harus dilakukan..x ade xtra ye..

teko five roses 4 sale!!









SOLD OUT!!!3SET
five roses tea pot(siku)..condition superb..old stocks...mmg cun..n susah gak nak jumpe..ader teko x ader cwn..x pe x rugi standby dulu..sok kot ader dtg cwn x la pening nak ejas bg cukup set..layannn

Thursday, October 21, 2010

CAPSTAN enamel









Capstan navy cut enamel ..hampir siap signboard ne..heheheh.ne bukan siap tp dah nak hilang..suasana yg menggambarkan usia..walaupun telah dimkn usia tp ia masih cekal sbg iklan tatkala ia tidak diperlukan lg..suka x suka terima je la sbg penunggu sementara atau kekal kt ruang halaman 'sampah ipoh'..kalau org tua yg x ada waris kena la lepak kt umah org tua'pusat jagaan warga emas'.
sinonim la dgn dimana apa yg kita lihat ne lebih kurang penjagaan brg2 tua yg x berwaris..x kire masih lg sihat,penyakit tua,kulit,cacat penglihatan atau sewaktu dgnnya..x terlintas nak provokasi warga emas..fikir dari sudut positif jgn terlalu sensitif..ishhh..bila la agak nyer nak dapat brg 'tua'yg diklasifikasi sbg/unc/blom dikitarsemula..enjoyy

national tin signage









RM140
tin signage national double side display..Variasi tin plate signage dr produk battery malaysia..

Tuesday, October 19, 2010

teko buluh 4 sale!!









SOLD OUT
teko buluh japan comey...saiz kecik ne..condition cun..x jumpa lagik geng dia ne so nak letgo murah2..

Saturday, October 16, 2010

merdeka souvenir by sin chew jit poh








MENTERI-MENTERI KABINET


PEMERINTAH TERTINGGI MALAYA









SEBAHAGIAN FOTO AWAL KUALA LUMPUR


FOTO PEMANDANGAN KOTA TINGGI DAN PONTIAN


MUAR DAN KLUANG





















NE KAMPUNG TEMAN..JELAPANG












Merdeka souvenir by sin chew jit poh 20 aug 1957..mcm seperti majalah souvenir dr syarikat di malaya terdahulu..byk lg foto2 pusat bandar seperti.ipoh,taiping,kota bharu,port dickson,terengganu,johor,malacca,kedah dan juga penang yg mana sedia maklum negeri2 malaya..masih ader lg mukasurat yg x diupload..byk sgt page..enjoyyy..

fraser & neave ltd diary
















Best compliments from chop rimau ltd & fraser & neave ltd diary 1952..ishh..ishh..condition kire 70% je..january -december..nov hingga december masih ader tp dah tinggal setengah je..x jumpa plak kot2 ader nota kt mana dia sorok botol2 atau pendek kata x ader ke sesuatu yg bleh dijadikan rujukan..mungkin item ne cukup utk jadikan rujukan kot..apa pun diary ne mungkin menambah baik hati yg cedera teruk dikecewakan oleh amoy orange crush..teruk jugak ye walaupun x pernah putus cinta..enjoyyy..have fun..

JOHNSON BROS OVAL PLATTER












RM59.99
THE PONTRACINO..JB Oval platter..size 8 inch..condition x ade chip..ader stain je..biasa le brg yg amat klasik camne le rupe dia kalau x di jaga.motif agak menarik...harga lelong je..layannn